HOMEDASHBORDOWNERTUTORIALTIPSBANNERSITEMAP

Nazlyizan Creation

Sep 26, 2013

Adam AF & Fiza Elite Selamat Diijabkabulkan



Assalamualaikum

Tahniah diucapkan buat pasangan Adam AF dan Fiza ELITE yang telah selamat diijabkabulkan lebih kurang jam 10.30 pagi tadi dengan sekali lafaz.

Arghh .. kenapa aku beriya sangat update cerita diorang nie erk dari semalam ... kikiki mungkinkah aku salah seorang peminat adam yang telah kecewa?? owhh ... tidak !! tapi minat sikit tue ada lah ... suka tengok mata adam yang redup jerk tue .... miawww ... bluekk

Adam AF dan Fiza Elite yang kini sah bergelar suami isteri

DIY pelamin nikah


Adam AF Nikahi Fiza Elite

ijabkabul

Fiza Elite bersama dua orang permata hatinya

Nampak suci jerk gambar-gambar nie kan .. kan ... huahua semoga ikatan perkahwinan mereka kekal hingga syurga ..... amin -Sumber gambar dari Media Hiburan-



Pindaan Tarikh Hari Jadi TYT Melaka



Assalamualaikum

Pindaan Tarikh Hari Jadi TYT Melaka untuk rujukan mereka-mereka yang bekerja di negeri melaka. Tarikh Hari jadi TYT Negeri Melaka yang jatuh pada 12 Oktober 2013 telah dipinda pada 11 Oktober 2013.


Pindaan Tarikh Hari Jadi TYT Melaka


Untuk maklumat lanjut, boleh rujuk pada laman web negeri melaka DISINI.

-Harap maklum-


***kalau bab cuti ... laju jerk dak yana nie kan .... hahahahhh




Sep 25, 2013

Cerita Disebalik Pergaduhan Isteri Mat Yo dan Pak Guard



Assalamualaikum

Video dibawah ini adalah rentetan dari video pergaduhan Isteri Mat Yo dengan Pak Guard yang mula menjadi viral semalam. Video ini adalah pengakuan dari Pak Guard yang menjadi mangsa maki hamun isteri Mat Yo. 

Masa mula-mula tengok video nie... tetiba aku sedih dan sayu ..... YaAllah ... sedihnya....



Part yang buat aku terharu bila pakcik nie cakap bab saman menyaman. Kalau boleh dia taknak saman-saman nie sebab dia bukan orang senang. *-*

Jangan risau pakcik ... ramai yang sokong pakcik kat luar nie. Allah akan sentiasa tolong orang yang teraniaya. Macam sekarang nie kan ..... perempuan tue upload video konon nak tunjukkan dia yang teraniaya, tapi sebaliknya yang berlaku. Dia pulak yang kena kutuk dengan masyarat sekarang nie !!!




Sep 24, 2013

Adam AF Bakal Nikahi Fiza Elite




Assalamualaikum

Adam AF Bakal Nikahi Fiza Elite
Adam AF Bakal Nikahi Fiza Elite


Pagi tadi dengar kat radio yang Adam akan nikahi Fiza Elite khamis nie. Tapi tak clear sangat adam apa.... rupanya Adam AF.

Perkenalan singkat dibulan ramadan membawa berkat buat mereka sehingga terbuka hati untuk berumah tangga.

Semoga berbahgia hendaknya buat mereka. ***ada ke peminat Adam AF yang patah hati... hehehh sabo jerk lh.


Sep 23, 2013

SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE


! Assalamualaikum !




Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat blogger semua. Kali ini Zam ingin menjemput anda untuk menyertai SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE dan di dalam masa yang sama anda juga berpeluang MEMENANGI SATU HADIAH MISTERI dari Zam! Insya Allah segmen ini mampu memberikan manfaat kepada setiap blog yang mengambil bahagian :)

Zam akan memasukkan blog peserta ke dalam bloglist khas Zam di sepanjang bulan Oktober, & di penghujung bulan Zam akan memilih salah seorang peserta untuk menerima sebuah hadiah misteri dengan menggunakan Random.Org.

Segmen ini akan berlangsung mulai 23 September sehingga 27 September (11.59pm).

Syarat-syaratnya:
  1. Masukkan blog ZAMANI ABE ke dalam bloglist di blog anda (Penting).
  2. FOLLOW blog ZAMANI ABE.
  3. LIKE Page Abe Za In Da Blog Di FACEBOOK .
  4. Sediakan entri dengan tajuk SEGMEN BLOGLIST OKTOBER ZAMANI ABE & MENANG HADIAH MISTERI!  
  5. Copy kod di yang disediakan, paste kan di HTML entri anda, dan publish.
  6. Hantarkan link penyertaan anda di ruangan komen entri ini :)

  7. (kredit idea hasilkan segmen mudah dan pantas ini kepada Mialiana.Com)





Kursus Syarikat Punya Hal



! Assalamualaikum !

Entry ini adalah entry luahan PERASAAN .... diulang... Entry ini adalah entry luahan PERASAAN !! Kursus Syarikat punya hal. Memang aku stress kalau bab kursus syarikat nie dibangkitkan !!

Mahunya tak stress ..... sebab hal kursus-kursus nie lah ak jadi macam banduan bersalah !! yes banduan ... sebab cara dia layan aku, macam aku yang harus dipersalahkan !!

Lesen CIDB, PKK ... etc syarikat kan perlu dihidupkan / renew ..... So kalau nak renew kenalah kumpul MATA (tah apa-apa jerk). Mata tue dapat bila pergi kursus ler .... Kat office aku nie yang pekerja tetap ada 2 orang jerk. Yes 2 orang sahaja !! .... so bab-bab kursus nie aku dengan mamat sebalah aku nie kena ler terlibat .......................... setiap kali ada panggilan kursus, antara aku dengan mamat poyo nie akan dipilih oleh BoSs !!

Bos aku pilih pun tengok kursus juga. Tapi yang tak boleh blah !!! mamat poyo nie punya hal .... kalau boleh semua kursus dia nak aku yang kena pergi. Hello ..... dah lah kalau kursus kena hari cuti (sabtu ahad) ko suruh aku pergi !!! takkan hari bekerja pun ko nak suruh aku yang pergi jugak kottt .... !!!

Aku tak kisah nak pergi kursus tue ..... tapi ..... yang aku kesahhhhh ..... balik dari kursus kerja aku , aku yang kena settle kan sendiri. Bukan ko boleh tolong settle kan ...... kalau balik dari kursus aku boleh lelap mata takpelah ..... ini buat aku pening .... memang tak ler bro .... puihh !!

Sekarang nie macam dah mula perang dingin. Memang aku rasa dingin jerk nie .............. dia dah buat aku macam banduan. Ok fine .... dont mine .... aku ikut jerk rentak ko. Kita tengok siapa yang kena .....


Sep 19, 2013

Review Blog 2.0 - BY - www.sheilashahfiekry.my



! Assalamaulaikum !





Kenapa .... kenapa .... !!! kenapa yana baru tahu nie ?? hohohhhh nampak sangat lama dah main touch n go jerk kat blog nie. hehehh -> Review Blog 2.0 <-

Sheila .... ampun .... yana nak join !! plzzZzz .....

Tolong review blog yana yang tak seberapa gah nie. Harap tak terlambat lah.

Semua yang WAJIB yana dah buat. Tapikalau ada yang terlepas pandang tue tolong habaq mai k.

Rasanya ada lagi tempat kosong time yana buat entry nie. So sesiapa yang nak join sempat lagi. Jom reramai !! http://www.sheilashahfiekry.my/2013/09/review-blog-20.html




Sep 18, 2013

WW - Perancangan Allah



Assalamualaikum





Sep 5, 2013

Handmade Craft Nazlyizan Creation



! Assalamualaikum & Salam Sejahtera !


Handmade Craft Nazlyizan Creation !!! Wooo ...... love it !! ku jatuh cinte dengan kraftangan !! hari-hari melayan kehendak pelanggan yang sama berminat dengan kraftangan.

Semenjak berkecimpung dengan kraf .... semenjak itu lah blog ini kurang kasih sayang. hehehhh maafkan daku. Yang sebenar otak nie banyak nk diluahkan kat blog kesayangan hamba nie. Tapi ...... bila tangan mula nak menaip. Time tue lah ..... otak nie dah kearah lain. Terus hilang cerita yang nak diluahkan itu !! hohohhh


Tantek tak hand bouquet / bungan tangan kite tue .......... hand bouquet tue khas untuk majlis pertunangan my customer. Sweet gitu. Tolong jangan muntah dengan pujian untuk diriku ini. kikikiki

Jom .... jom !! LIKE page Nazlyizan Creation ...... wa cakap lu .... pastu terGODA !! heheh

FB Pages -> Nazlyizan Creation
Blog -> Nazlyizan Creation (yang dah pernah follow, korang kena follow semula tau. Sebab URL dah bertuka.. hehehh)



Sep 4, 2013

Ubat Wajib Bagi Mereka Yang Hamil Mahupun Yang Ingin Hamil



Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Ubat wajib bagi mereka yang hamil mahupun yang ingin hamil ..... Pehhh !! 1st time tajuk entry kemain panjang. Wakakaka

Bagi mereka yang sedang hamil, ingin hamil atau pun yng sudah bersalin. Pasti dapat gambarkan perasaan yana dalam entry ini. Bcomplex Tablet tue macam pil multivitamin aka untuk memberi lebih tenaga lah. Yana pun tak tahu sangat. Tapi yana ambil lepas dapat nasihat dari doktor. Kalau nak tahu lanjut ... korang boleh tanya pakcik google atau pun klinik yang berdekatan.

Ehh... Ehhh... yana belum ada rezeki untuk hamil lagi. Tapi yana dalam usaha untuk Hamil !! Doktor suh amalkan makan asid folik dengan Bcomplex untuk persediaan kearah kehamilan.

Asid folik memang takda masalah nak telan. Yang masalahnya..... Bcomplex tue ler !!! Bau dia..... yaAllah !! Pegang kat tangan pun bau dia susah nak hilang tau. Inikan pulak kat tekak !! Adoi..... tapi redha jerk lah... demi mu baby.

So bagi sesiapa yang seangkatan dengan aku ( sedang usaha untuk hamil ) korang amalkanlah pengambilan pil nie. Bukan yana yang cakap, tapi doktor yang bagi nasihat. Hehehhhh ***yana takut nak try ubat yang bukan2....






Sep 3, 2013

Bila Haziq Masuk Hospital

Assalamualaikum

Bila haziq masuk hospital.... memang gamat ler hospital yang sunyi sepi dari kebiasaan.

Haziq merupakan anak sulung along yana. Haziq juga merupakan anak kesayangan suami yana... manja sangat dengan suami yana.

Semalam haziq kena tahan wad.... sebab ada lendiran yang sukarkan dia untuk bernafas. Asal hisap susu jerk... asyik tersedak sebab tak dapat tarik nafas. Doktor kata takda apa yang serius. Cuma tekak dia ada luka sedikit. Sebab tue kena tahan hospital.

Semalam pergi lawat haziq kat hospital... YaAllah... seriau yana nak tengok haziq. Bukan sebab sakit yang serius..... tapi ke"aktif"an (ejaan baru) haziq yang buat kami tak senang duduk.

Bayangkan.... kat tangan dia tue ada tiup untuk masuk ubat. Tapi dia macam takda rasa sakit pulak. Berguling-guling kat lantai. Pastu siap berlari-lari satu hospital. Yang tak tahannya.... tukang tolak besi (besi yg ada tiup masuk air sambung kat tangan... tengok gambar.hehehh). Semput orang nak kejar dia.

Adoi..... haziq.... haziq. Memang sungguh aktif. Siap dia kenal nurse yang injit dia. Asal nampak nurse tue dia cakap "akut...akut....." (takut). Mesti dia fobia... hehehh kesian....

Mintak-mintak haziw boleh keluar hospital secepat mungkin. Kesian kat along yana semput nak kejar anak dia yang terlampau aktif tue... hehehh

PERINGATAN: Penulis tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik komen akaun itu sendiri

Labels

$Pendapatan$ (25) Aktiviti (1) Amal (1) Amalan (1) Anak (1) anakbuah (3) anniversary (1) artis (5) Azimat (6) B'Vite (2) Baju Raya (1) Banjir (4) Bank (1) Banner (1) Bayi (4) berhenti kerja (3) Berita (24) berita harian (1) birthday (2) blin.gd (1) Blogger (13) blogwalking (2) bola (2) BRIM (3) bukan kerana aku tak cinta (6) Cabaran (1) Ceramah (1) Ceritera (137) Ceritera Weekend (47) churp2 (1) CIMB (1) Cinta Hati (148) comel (1) CPUV (6) Craft (3) Cuaca (4) cuti2 (1) Diet (2) DIY (1) Doa (8) domain (3) drama (4) Duit (1) Family (29) FIFA (1) filem (1) Follower (1) Gembira (2) Geram (19) gosip (3) Hadiah (34) hamil (4) Handmade (8) Hari Raya (1) harum malam (1) haziq (1) Hijrah (2) Hobi (1) holiday (12) hospital (2) hujan (1) Info (100) Inspirasi (1) insuran (1) IqramHuzaifah (2) Islam (44) istimewa (3) Jalan Cari makan (18) jalan-jalan (4) kahwin (1) Kanser (2) kata hikmah (1) Kemarau (1) kerajaan (1) kerja (9) kerjabaru (2) Koleksi Baju Raya (1) Komli (1) kuiz (1) Legacy Secret Trading (1) LIKE (1) Lirik (4) makanan (9) masalah domain (1) MBMB (1) melawat (4) membebel (3) Metro (2) Motivasi (1) Nazlyizan (2) Nuffnang (9) Office (17) Passport (1) Pecah Perut (6) Pendapat (12) Penginapan (1) Penyakit (1) percutian (1) Perkahwinan (1) Petua / Rahsia (24) Piala Dunia (1) Produk Kecantikkan (1) produk kesihatan (3) Promot (121) quote (3) Ramadan (3) raya (3) resepi (1) Review (19) Rumah (1) Sahabat (2) SAMB (1) Says (1) Segmen / GA (103) Sharing (242) sinopsis (1) SlimFastDiet (2) SPA (3) sukan (2) Sumbanga (1) Sumbangan (2) Tahun Baru (2) takenote (1) teater (1) tekateki (1) Temuduga (3) terima kasih (7) Testimoni (1) Tips (35) TLDM (4) tol (2) Topup (1) trip (3) Tutorial (12) ubat (1) Uji minda / Pelik (8) Ujian (3) Umrah (3) Video (20) Virus (1) Wayang (2) Wordless Wednesday (58) Zalora (1) zikir (2) Zuriat (3)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...